Muutoksia Kelan palveluihin Kiteellä


Kiteen toimisto (Olkontie 6) palvelee 1.11. alkaen Kiteen yhteispalvelupisteessä (Kiteentie 25).

Yhteispalvelupiste on auki joka arkipäivä klo 8–15, ja sen asiakaspalvelijat palvelevat myös Kelan asiakkaita. Yhteispalvelupisteessä on käytettävissä myös asiakaspääte.

Kela palvelee ajanvarauksella tiistaisin ja keskiviikkoisin.

Ajan toimistossa asiointiin voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Voit myös varata ajan Kelan puhelinpalveluun.

Voit tarkistaa Kelan toimistojen aukioloajat osoitteessa www.kela.fi/palvelupisteen-haku.

Vastauksia myös verkossa


Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelyn tilanteen. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voi

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Asiakkaan kannattaa tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.

Lisätietoja asiakkaille: