Siirry sisältöön

Muutoksia Kelan palveluihin Paimiossa ja Somerolla


Paimion ja Someron palvelupisteiden aukioloajat muuttuvat 14.5.2018. Paimion palvelupiste on jatkossa auki torstaina ja Someron palvelupiste keskiviikkona.

Paimion palvelupisteessä (Asematie 1) voi 14.5. alkaen asioida torstaisin

  • klo 10–12 ja 13–15.30 ilman ajanvarausta
  • klo 9–10 ajanvarauksella.

Someron palvelupisteessä (Joensuuntie 35) voi 14.5. alkaen hoitaa Kela-asioita keskiviikkoisin

  • klo 10–12 ja 13–15.30 ilman ajanvarausta
  • klo 9–10 ajanvarauksella.

Asiat kuntoon ajanvarauksella
 

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluneuvojilla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen.

Asiakas voi varata ajan myös Kelan puhelinpalveluun. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin. Puhelinajanvarauksella asiakas voi hoitaa etuusasioita ja saada neuvoja esimerkiksi verkkoasiointiin.

Vastauksia myös verkosta


Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voit

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.

Lisätietoja: