Muutoksia Kelan palveluihin Karstulassa

Kela on palvellut asiakkaita Karstulan yhteispalvelupisteessä ajanvarauksella yhtenä päivänä viikossa. 14.8.2017 alkaen Kelan kanssa voi asioida ajanvarauspalvelun sijaan etäpalvelun avulla aina, kun yhteispalvelupiste on auki.

Karstulan yhteispalvelupiste palvelee asiakkaita maanantaista perjantaihin klo 9–11 ja 12–15. Yhteispalvelupisteen työntekijät voivat ohjata asiakkaan Kelan etäpalveluun, jos yleisneuvonta tai verkkopalveluohjaus eivät riitä.

Etäpalvelussa Kelan palveluneuvoja neuvoo asiakasta kuvayhteyden välityksellä. Yhteispalvelupisteen työntekijät opastavat asiakasta etäpalvelun käytössä ja tarvittaessa auttavat häntä.

Asiointi on sujuvinta verkossa

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.

Lisätietoja: