Joensuun keskustan toimisto muuttaa


Kelan toimisto muuttaa 27.10. Koulukadulta osoitteeseen Torikatu 9. Muutto on väliaikainen.

Koulukadulla asiakkaita palvellaan 26.10. asti, jolloin toimisto sulkeutuu klo 12. Väliaikainen muutto johtuu Koulukadun toimiston remontista.

Torikadun toimisto palvelee joka arkipäivä klo 9–16. Toimistossa on käytettävissä asiakaspäätteitä.

Toimiston odotustila on pieni, minkä vuoksi ajanvarauksella tapahtuvaa palvelua lisätään. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvontaa tukien hakemisessa eikä löydä tarvitsemaansa tietoa esimerkiksi Kelan verkkosivuilta.

Ajan voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Asiakas voi myös varata ajan myös Kelan puhelinpalveluun, joka palvelee maanantaista perjantaihin.

Rantakylän toimisto (Puronsuunkatu 1) palvelee vain ajanvarauksella.

Vastauksia myös verkossa


Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelyn tilanteen. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voi

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Asiakkaan kannattaa tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.

Lisätietoja asiakkaille: