Muutoksia Kelan palveluihin Vantaalla


Korson ja Tikkurilan toimistojen palvelut muuttuvat 23.10.2017.

Korson toimisto palvelee maanantaista perjantaihin klo 10–12 ja klo 13–15. Vuoronumerot poistuvat käytöstä. Jatkossa asiakkaan tullessa toimistoon palveluneuvoja arvioi ja opastaa, mikä asiointitapa sopii asiakkaan tilanteeseen parhaiten. Asiointitapa voi olla jokin seuraavista:

  • verkkoasiointipalvelu
  • puhelinpalvelu
  • ajanvaraus toimistoon tai puhelimitse
  • asiointi palvelupisteessä
  • liitteen tai hakemuksen jättäminen postilaatikkoon

Tikkurilan toimisto palvelee maanantaista perjantaihin klo 9–16. Asiakkaita palvellaan vuoronumerolla klo 9–12. Vuoronumeroita saa klo 11 saakka. Klo 12–16 toimistossa palvellaan vain ajanvarauksella.

Tikkurilan toimistossa palveluneuvoja opastaa asiointitavan valinnassa maanantaista perjantaihin klo 9–16.

Lue lisää ajanvarauksesta ja varaa aika: www.kela.fi/ajanvaraus.

Voit tarkistaa kaikkien Kelan toimistojen aukioloajat verkossa osoitteessa www.kela.fi/palvelupisteen-haku.

Vastaus moneen kysymykseen verkosta


Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voit:

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja koska maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Tutustu Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.