Siirry sisältöön

Päivitykset aiheuttavat käyttökatkoja verkkoasiointipalveluun


Kela kehittää verkkopalveluitaan jatkuvasti. Tunnistautumista vaativaan verkkoasiointipalveluun tulee uusia toimintoja ja ominaisuuksia muutamia kertoja vuodessa. Vuonna 2018 asiointipalvelu on päivitystöiden ajan tilapäisesti poissa käytöstä 10.2., 19.5., 6.10. ja 15.12.

Kelan asiointipalvelussa asiakas voi muun muassa hakea etuuksia, käydä katsomassa etuutensa maksu- ja käsittelytietoja sekä lähettää liitteitä ja viestejä. Asiointipalvelun etusivulta asiakas näkee myös uusimmat päätöksensä sekä muistutukset puuttuvista liitteistä. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Päivitysten aikana asiointipalvelu ei ole käytössä. Käyttökatkot kestävät joitakin tunteja. Käyttökatkoista ja niiden tarkemmasta kestosta tiedotetaan www.kela.fi-sivuilla selkeästi erottuvalla häiriötiedotteella.

Lisätietoja asiakkaille: