Suomen paras asiakasteko 2013 -kunniamaininta Kelalle

Kela sai kunniamaininnan väsymättömästä ja ystävällisestä puhelinpalvelusta sekä hyvin toimivasta verkkoasioinnista.

Kunniamaininnan myönsi CXPA Finland, joka järjesti 1.10.2013 kansainvälisen asiakkuuskokemuksen päivän ensimmäistä kertaa. Tapahtumassa myönnettiin Suomen paras asiakasteko 2013 -palkinto Fazerille ja kunniamaininnat kuudelle organisaatiolle. Niistä Kela on ainoa ei-kaupallinen toimija. Muut kunniamaininnan saajat ovat Bilia, Linnanmäki, Muumimaailma, ST1/Shell ja verkkokauppa Varusteleka.

Palkinto ja kunniamaininnat jaettiin äänestyksen perusteella. Verkossa toteutettu äänestys oli kaikille avoin. Siinä äänestäjät saivat ehdottaa palkittavaksi organisaatioita, jotka ovat auttaneet unohtumattomien asiakkuuskokemusten aikaansaamisessa erilaisissa asiakaskohtaamisissa.

Kela ottaa asiakkaan huomioon

Kelan saamaa kunniamainintaa perusteltiin sillä, että Kelalla on asiakaslähtöinen toimintatapa.

"Valtion virastoja ei tyypillisesti ajatella palveluhenkisinä organisaatioina. Kelan toiminta on laajaa ja sen tarjoamiin etuuksiin ym. liittyy usein paljon koukeroita, joita vain virkamies voi ymmärtää. Kun kohderyhmänä on koko Suomen kansa, palvelun tason täytyy olla huippulaatua. Kela on jo pitkään perustanut toimintansa asiakaslähtöiseen toimintatapaan ja -kulttuuriin. Se kertoo palveluistaan asiakkailleen tilannelähtöisesti, so. eri elämäntilanteissa olevien ihmisten tarpeiden pohjalta. Erityisesti Kelan puhelinpalvelun ystävällinen ote ja väsymätön asiakaspalveluhenkisyys vaikeissakin tapauksissa ovat kohdallaan. Jokaista asiakasta jaksetaan neuvoa henkilökohtaisesti. Myös Kelan sähköinen asiointi toimii hyvin, ja erilaisista lippulappusista on voitu luopua lähes kokonaan.", sanottiin palkintoraadin perusteluissa.

Lisätietoja:

CXPA Finland on Customer Experience Professionals Associationin voittoa tavoittelemattoman paikallisjärjestö ja yhteisö Suomessa: http://www.cxpa.fi/