Verkkoasiointipalvelun kehittäminen aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoja


Kela päivittää ja parantaa verkkopalveluitaan jatkuvasti. Vuonna 2017 päivitystyöt aiheuttavat asiointipalveluun lyhyitä käyttökatkoja 20.5, 7.10. ja 16.12.

Kelan asiointipalvelussa asiakas voi muun muassa hakea etuuksia, käydä katsomassa etuutensa maksu- ja käsittelytietoja sekä lähettää liitteitä ja viestejä. Asiointipalvelun etusivulta asiakas näkee myös uusimmat päätöksensä sekä muistutukset puuttuvista liitteistä. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Uusia toimintoja ja ominaisuuksia julkaistaan muutamia kertoja vuodessa.

Päivitysten aikana asiointipalvelu ei ole käytössä. Käyttökatkot kestävät joitakin tunteja. Käyttökatkoista ja niiden tarkemmasta kestosta tiedotetaan kela.fi-sivuilla selkeästi erottuvalla häiriötiedotteella.

Lisätietoja asiakkaalle: