Siirry sisältöön

Kelan puhelinpalvelun aukioloaika muuttuu


Maanantaista 12.2. alkaen Kelan puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Ajanvaraus kannattaa isoissa elämänmuutoksissa


Asiakas voi myös varata ajan Kelan puhelinpalveluun. Aika varataan verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelan palvelunumeroon. Myös asiakkaan asiaa hoitavat viranomaiset, kuten sosiaalitoimen asiantuntijat, voivat varata asiakkaalle ajan Kelaan.

Asiat hoituvat kätevästi verkossa


Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voit:

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja koska maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Tutustu Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.

Lisätietoja asiakkaille