Siirry sisältöön

Kelasta voidaan soittaa myös takaisin


Takaisinsoittopalvelu otetaan käyttöön maasta- ja maahanmuuton palvelunumerossa 2.1.2018 alkaen. Takaisinsoittoa tarjotaan, jos jonopaikkoja on vapaana.

Kelan takaisinsoittopalvelu laajenee nyt myös maasta- ja maahanmuuton palvelunumeroon. Palvelu on käytössä sekä suomen- että ruotsinkielisillä linjoilla. Asiakas voi valita takaisinsoiton, jos puhelinpalvelussa on soittohetkellä ruuhkaa. Hän voi myös odottaa jonossa. Jos asiakas valitsee takaisinsoiton, hänelle soitetaan saman päivän aikana.

Maasta- ja maahanmuuton linjalla takaisinsoittopyyntöjä otetaan vastaan klo 9–14.30, jotta kaikille pyynnön jättäneille ehditään soittamaan takaisin saman päivän aikana. Muissa numeroissa pyynnön voi jättää jo klo 8 alkaen. Kun Kelasta soitetaan asiakkaalle, puhelut tulevat numerosta 020 692 219 tai 020 634 1611. Jos asiakas ei vastaa puheluun, hänelle lähetetään tekstiviesti.

Ajanvaraus kannattaa isoissa elämänmuutoksissa


Asiakas voi myös varata ajan Kelan puhelinpalveluun tai toimistoon. Aika varataan verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelan palvelunumeroon. Myös asiakkaan asiaa hoitavat viranomaiset, kuten sosiaalitoimen asiantuntijat, voivat varata asiakkaalle ajan Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille: