Muutoksia Kelan palveluihin Kauhavalla

Kauhavan palvelupisteessä (Lauttamuksentie 4 C 25) voi asioida vain ajanvarauksella 1.3.–31.10.2018.

Palvelupisteessä kokeillaan vain ajanvarauksella tapahtuvaa asiointia. Kokeilun tarkoituksena on tarjota asiakkaille sujuvampaa palvelua. Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntijalla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen.

Asiakas voi asioida palvelupisteessä tiistaista perjantaihin. Maanantaisin palvelupiste on suljettu. Ajanvarauksen voi tehdä verkossa osoitteessa http://www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelan palvelunumeroon.

 

Asiakas voi varata ajan myös Kelan puhelinpalveluun. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin. Puhelinajanvarauksella asiakas voi hoitaa etuusasioita ja saada neuvoa esimerkiksi verkkoasiointiin.

Vastauksia myös verkosta

Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voit

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.



 

Lisätietoja: