Muutoksia Kelan palveluihin Tampereella


Tampereen palvelupisteessä (Aleksis Kiven katu 18) vuoronumerot poistuvat käytöstä 11.6.2018. Jatkossa asiakkaat voivat hoitaa Kela-asiansa ajanvarauksella tai aulassa työskentelevien palveluneuvojien kanssa.

Tampereen palvelupisteen aukioloajat eivät muutu. Palvelupiste on jatkossakin auki maanantaista perjantaihin klo 9–16.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan palvelupisteeseen, Kelan palveluneuvojilla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaakin varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan myös puhelinpalveluun, jolloin Kelan palveluneuvoja soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin. Puhelinajanvarauksella asiakas voi hoitaa etuusasioita ja saada neuvoja esimerkiksi verkkoasiointiin.

Palveluneuvojat auttavat löytämään sopivan tavan
asioida

Palvelupisteen aulassa työskentelee palveluneuvojia, joilta voi kysyä neuvoja esimerkiksi etuuksien hakemiseen ja verkkoasiointiin. Palveluneuvoja auttaa asiakasta valitsemaan asiakkaan tilanteeseen parhaiten sopivan tavan asioida. Asiakas voi esimerkiksi hoitaa asian verkossa, varata ajan tai jättää liitteen tai hakemuksen postilaatikkoon. Palvelupisteessä on myös asiakaspäätteitä, joilla voi esimerkiksi täyttää hakemuksia ja varata ajan.

Lisätietoja asiakkaille: