Perjantaina 24.11. Kelan puhelinpalvelu sulkeutuu klo 16


Kelan puhelinpalvelu sulkeutuu perjantaina 24.11. klo 16 henkilöstötilaisuuden vuoksi. Puhelinpalvelu on jälleen maanantaina 27.11. auki klo 8–17.

Venäjänkielisten asiakkaiden, Vammaisten tulkkauspalvelukeskuksen, Perintäkeskuksen ja Kansainvälisten asioiden keskuksen palvelunumeroissa palvellaan normaalisti.

Löydät Kelan palvelunumerot verkosta osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Voit tarkistaa kaikkien Kelan toimistojen aukioloajat verkossa osoitteessa www.kela.fi/palvelupisteen-haku.

Vastaus moneen kysymykseen verkosta


Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voit:

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja koska maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Tutustu Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.