Ajanvaraus muutostilanteisiin

Monimutkaisemmat Kela-asiat voi hoitaa ajanvarauksella, jolloin Kelan palveluneuvoja perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Ajanvarauksella asiakas saa tietoa etuuksista sekä palveluista ja voi hakea etuudet palveluneuvojan kanssa verkossa tai lomakkeella.

Varaa aika yhdessä asiakkaan kanssa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus. Vaihtoehtona on toimisto- tai puhelinaika. Puhelimessa asiat saa hoidettua kuten toimistossakin.

Jos asiakas tarvitsee tulkkia, varaa aika Kelan asiakaspalvelussa. Voit soittaa puhelinpalveluumme tai asioida missä tahansa Kelan toimistossa. Palveluneuvoja varaa asiakkaalle tarvittaessa ajan ja tulkin asiointia varten.

Kenelle

Ehdota ajanvarausta asiakkaalle, jolla on elämässään isoja muutoksia ja haettavana useita eri etuuksia. Muutostilanteita saattavat olla esimerkiksi vakava sairastuminen, avioero tai työttömyys.

Ajanvaraus sopii myös asiakkaalle, joilla on liikuntaeste, puutteellinen kielitaito ja tulkin tarve tai vaikeuksia hoitaa asioitaan itsenäisesti.

Suositeltavat palvelut

Viimeksi muokattu 11.9.2017
Sivu päivitetty 11.9.2017