Chattirobotti Kela-Kelpo vastaa kysymyksiin ja ohjaa eteenpäin | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Chattirobotti Kela-Kelpo vastaa kysymyksiin ja ohjaa eteenpäin

Kelan chattirobotti Kela-Kelpo palvelee kaikkina vuorokauden aikoina verkkosivuilla ja OmaKelassa.

Kela-Kelpon avulla saat nopeasti ja helposti tukea etuuden hakemisen kaikissa vaiheissa. Kela-Kelpo antaa yleistä tietoa etuudesta ja ohjaa tarvittaessa eteenpäin asiakaspalveluun.

Kela-Kelpo vastaa suomeksi ja ruotsiksi seuraavia etuuksia koskeviin kysymyksiin:

  • lapsiperheen tuet
  • opiskelijan tuet
  • sotilasavustus
  • toimeentulotuki
  • työttömyysturva
  • yleinen asumistuki
  • väliaikainen sähkötuki.

Kela-Kelpo avustaa myös OmaKelassa. Kun haet vanhempainpäivärahaa tai toimeentulotukea se auttaa sinua suomeksi ja ruotsiksi.

Kela-Kelpo tunnistaa sijaintisi sivuilla

Kela-Kelpo tunnistaa sijaintisi kela.fi-sivustolla, kun esität sille kysymyksen. Se osaa näin kohdentaa vastauksensa sivulla olevaan etuuteen.

Esimerkki

Saavut kela.fissä toimeentulotuen sivulle ja kysyt Kela-Kelpolta apua. Kela-Kelpo ymmärtää sivun olevan toimeentulotuen sivulla, vaikka et mainitse toimeentulotukea kysymyksessäsi.

Kela-Kelpo ja tietoturva

Kela-Kelpon kanssa asiointi tapahtuu yleisellä tasolla. Ethän kirjoita chattiin henkilötietojasi tietoturvasyistä.

Tietosuoja on otettu huomioon asioidessasi Kela-Kelpon kanssa ja asiointi tapahtuu anonyymisti.

Sivu päivitetty 25.3.2024