Näin Kela palvelee

Kelalla on monipuolisia palvelutapoja asiakkaiden erilaisiin tilanteisiin.
Tunnista asiakkaan tilanne ja suosittele sopivaa palvelua.

  1. Kerralla kuntoon verkossa
    Verkossa voi hakea lähes kaikki Kelan etuudet ja lähettää niihin tarvittavat liitteet. Verkkoasiointi nopeuttaa tuen saamista.
    Lue lisää verkkoasioinnista
  2. Usein jo soitto riittää
    Puhelinpalvelu neuvoo ma–pe klo 8–16. Soitto maksaa normaalin puhelinmaksun. Jos numero on varattu, asiakas voi jättää soittopyynnön. 
    Lue lisää puhelinpalvelusta
  3. Ajanvaraus muutostilanteisiin
    Kelaan voi varata toimisto- tai puhelinajan hankalissa muutostilanteissa tai kun asiakas tarvitsee useaa Kelan etuutta tai tulkkia. Ajan voi varata verkossa nimellä ja henkilötunnuksella. 
    Lue lisää ajanvarauksesta
  4. Palvelua erityistä tukea tarvitseville
    Kela-neuvoja voidaan nimetä asiakkaille, joilla on vaikea sairaus tai vamma ja joiden kokonaistilanne vaatii tarkempaa kartoitusta. Työkykyneuvoja ottaa yhteyttä, kun asiakas on ollut pitkään sairauslomalla ja työelämään paluuta on tarpeen tukea mm. kuntoutuksella. 
    Lue lisä henkilökohtaisesta neuvonnasta
  5. Neuvontaa toimistossa ja yhteispalvelussa
    Kela palvelee toimistoissa ja yhteispalvelupisteissä ympäri maan. Asiakas voi asioida missä toimipisteessä tahansa.
    Lue lisää toimistopalvelusta
  6. Postia Kelaan
    Voit lähettää postia mihin tahansa Kelan toimistoon. Liitteet ja todistukset voi myös skannata tai kuvata ja lähettää Kelaan verkkoasiointipalvelussa. 
    Lue lisää postipalvelusta

Viimeksi muokattu 16.8.2016
Sivu päivitetty 25.10.2013