Puhelinpalvelu vakuutusyhtiöille

Kelan viranomaislinja 020 692 235 palvelee vakuutusyhtiöitä arkisin klo 9-16.

Viranomaislinja vastaa vakuutusyhtiöiden tiedusteluihin, jotka koskevat yleisiä myöntämisperusteita, hakemismenettelyä, asian käsittelyvaihetta tai maksamista.

Viranomaislinjan puhelut ohittavat tavalliset asiakaspuhelut. Kun soitat viranomaislinjalle, valitse '1', jos asiasi koskee sairaanhoito-, matka ja lääkekorvauksia. Valintasi perusteella puhelu yhdistyy palvelunumeroon, jossa sinua opastaa juuri tähän etuuteen perehtynyt palveluneuvoja.

Viranomaislinjaa voi käyttää myös yksittäistä asiakasta ja hänen asiaansa koskeviin tiedusteluihin ja ilmoituksiin. Vakuutusyhtiöllä ei kuitenkaan ole oikeutta saada tietoja yksittäisen asiakkaan etuuden määrästä tai etuuspäätöksen perusteista.

Tilitystietojen käsittelypaikat

Vakuutusyhtiöiden tilitykset käsitellään erikseen sovituissa Kelan vakuutuspiireissä, voit olla yhteydessä suoraan tilityksiä käsittelevään toimistoon.

Viimeksi muokattu 28.12.2016
Sivu päivitetty 19.10.2012