Usein jo soitto riittää

Kela neuvoo puhelimessa ma–pe klo 8–16. Numerot on jaettu elämäntilanteittain ja niissä neuvoo asiaan perehtynyt palveluneuvoja. Hänellä on käytössään samat tiedot ja tietojärjestelmät kuin toimiston asiakasneuvojalla. Puhelu maksaa normaalin puhelinmaksun.

Soitto kannattaa ajoittaa aamuun tai iltaan. Jos numero on varattu, asiakas voi jättää soittopyynnön. Kun Kelasta soitetaan, puhelut tulevat numerosta 020 692 219 tai 020 634 1611. Toimistoissa palvellaan asiakkaita ajanvarauksella ja ilman ajanvarausta, mutta niissä ei enää hoideta puhelinpalvelua.

Kenelle

Jos asiakkaasi tarvitsee neuvontaa etuuksissa, hän haluaa täydentää hakemustaan tai ilmoittaa muutoksista, kehota häntä soittamaan palvelunumeroon. Pidemmissä asioissa suositellaan varaamaan puhelinaika, jolloin palveluneuvoja perehtyy tilanteeseen jo etukäteen.

Puhelinpalvelu sopii erinomaisesti asiakkaille, joilla ei ole käytössään tietokonetta, jotka eivät voi asioida virka-aikana ja joiden on hankala matkustaa pitkän välimatkan tai liikuntarajoitteiden takia.

Suositeltavat palvelut

Viimeksi muokattu 15.11.2017
Sivu päivitetty 26.10.2016