Taksien tilauspuhelinnumerot

Sairaanhoitopiiri Taksin tilausnumero*
Etelä-Pohjanmaa 0100 860 01 (1,41 € + pvm)
Etelä- ja Itä-Savo 0601 10 003 (1,67 € + pvm)
Etelä-Karjala 0200 60 123 (1,67 € + pvm)
Helsinki ja Uusimaa 0100 84 000 (suomi, 1,74 € + pvm)
0100 84 001 (ruotsi, 1,74 € + pvm)
Kainuu 0600 398 008 (1,17 € + pvm)
Kanta-Häme (03) 106 25 300 (1,49 € + pvm)
Keski-Pohjanmaa

0100 85 444 (suomi, 1,42 € + pvm)
0100 86 444 (ruotsi, 1,42 € + pvm)

Keski-Suomi 0100 876 50 (1,25 € + pvm)
Kymenlaakso

0100 84 299 (1,67 € + pvm)

Lappi ja Länsi-Pohja 0200 99 000 (1,17 € + pvm)
Pirkanmaa 0100 84 488 (1,42 € + pvm)
Pohjois-Karjala 0200 200 55 (1,41€ + pvm)
Pohjois-Pohjanmaa 0100 865 00 (1,25 € + pvm)
Pohjois-Savo 0200 200 50 (1,16 € + pvm)
Päijät-Häme 0601 100 60 (1,67 € + pvm)
Satakunta 0600 309 666 (1,50 € + pvm)
Vaasa 0600 399 411 (1,49 € + pvm)
Varsinais-Suomi

(02) 106 00 60 (suomi, 1,17 € + pvm)
(02) 106 06 00 (ruotsi, 1,17 € + pvm)

Kun soitat tilausnumeroon, sinulta kysytään seuraavia matkaan liittyviä tietoja:

  1. Nimi ja henkilötunnus
  2. Osoite, mistä auto noutaa sinut
  3. Matkan kohde
  4. Kellonaika, jolloin sinun tulee olla perillä hoitoyksikössä
  5. Apuvälineet ja saattaja
  6. Puhelinnumero, josta sinut tavoittaa.

Sinulle ilmoitetaan puhelimessa aika, jolloin auto noutaa sinut. Samassa kyydissä voi olla myös muita matkustajia.

Jos tilaamaasi kuljetukseen tulee muutoksia tai kuljetuksesi peruuntuu, ilmoita niistä viipymättä tilausnumeroon.

Puhelut nauhoitetaan puhelinpalvelun laadun kehittämistä varten ja että voimme tarvittaessa tarkistaa jälkikäteen matkatilaukseen liittyvät tiedot. Puhelimessa antamiasi tietoja ei käytetä muuhun kuin matkan järjestämiseen ja matkakorvauksen käsittelyyn Kelassa. Henkilötietolaissa tarkoitettuna tietojen rekisterinpitäjänä on Kela.

Kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat

Kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat voivat tilata matkan tekstiviestillä oman alueen tilausvälityskeskuksesta. Asiakkaan tiedot tulee kuitenkin ensimmäisellä tilauskerralla ilmoittaa puhelimitse, jolloin välityskeskus antaa ohjeet tulevien matkojen tilaamisesta tekstiviestillä. Muista ilmoittaa myös mahdollinen opaskoira tai muu apuvälineesi, jos tarvitset sitä matkoillasi.

Viimeksi muokattu 10.6.2016
Sivu päivitetty 19.10.2012