Neuvontaa toimistossa ja yhteispalvelussa

Kelan neuvoo toimistoissa, sivuvastaanotoissa ja yhteispalvelupisteissä ympäri maan. Asiakas voi asioida missä tahansa Kelan toimipisteistä. Yhteispalvelussa asiakas voi hoitaa samalla kertaa myös muiden viranomaisten asioita. Joissain yhteispalvelupisteissä on mahdollista saada neuvontaa Kelasta videoyhteydellä.

Toimipisteistä voi hakea Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, sinne voi jättää hakemuksen ja saada yleistä opastusta etuuksista sekä Kelan verkkopalvelujen käytöstä. Toimipisteissä ei ole puhelinpalvelua, vaan se hoidetaan valtakunnallisessa puhelinpalvelussa.

Asioidessaan Kelan toimistossa asiakkaalla on oltava mukanaan henkilötodistus, kuten ajokortti, kuvallinen Kela-kortti tai passi. Jos hoitaa toisen henkilön asiaa, asiakas tarvitsee henkilötodistuksen lisäksi yksilöidyn valtakirjan tältä henkilöltä.

Kenelle

Toimistossa asiointi sopii asiakkaalle, joka haluaa hoitaa asiat paikan päällä. Asiakas, jolla ei ole konetta tai internet-yhteyttä voi tulla sellaiseen toimistoon, jossa on käytössä asiakaspääte.

Suositeltavat palvelut

Viimeksi muokattu 31.10.2013
Sivu päivitetty 28.10.2013