Tulkin tilaaminen

Katso puhetta tukevilla tukiviittomilla

Jos sinulla on oikeus vammaisten tulkkauspalveluun, tilaa tulkkki Kelan välityskeskuksesta.

  • tekstiviestillä
  • sähköpostilla
  • puhelimella
  • etätulkkauslaitteella
  • tekstipuhelimella
  • Kuvayhteyden avulla
  • 3G-puhelimella
  • kirjeellä

Ilmoita tilauksessasi

  • nimesi, asiakasnumerosi tai syntymäaikasi
  • tulkkauksen päivämäärä sekä tulkkauksen alkamis- ja päättymisaika
  • tulkkauspaikan tarkka osoite ja kunta, jonka alueella tulkkaus tapahtuu
  • paikka, jossa tapaat tulkin
  • mihin tilanteeseen tarvitset tulkkia: onko kyseessä esimerkiksi kokous tai lääkärissä käynti
  • mistä tulkki saa tulkkaustilanteeseen liittyvää materiaalia, jos sitä on saatavilla
  • muut tilaukseen liittyvät lisätiedot, esimerkiksi tulkkaustilaisuuden kieli.

Saat vastaanottoviestin tilauksestasi

Katso puhetta tukevilla tukiviittomilla

Kun välityskeskus on vastaanottanut tilauksesi, saat siitä vastaanottoviestin. Viesti lähetetään sinulle mahdollisimman pian tilauksen jälkeen sillä yhteydenottotavalla, jonka olet ilmoittanut asiakasprofiilissasi.

Välityskeskus ilmoittaa sinulle asiakasprofiilissasi ilmoittamalla yhteydenottotavalla heti kun tilaukseesi on löydetty tulkki. Välitys ottaa tarvittaessa yhteyttä sinuun viimeistään kolme päivää ennen tulkkaustapahtumaa, jos tulkkia ei ole vielä löydetty. Tulkin hakua voidaan jatkaa vielä tämän jälkeen, jos se sopii sinun tulkkaustarpeeseesi.

Tilaukseesi varatun tulkin nimi lähetetään sinulle tiedoksi tilausta edeltävänä päivänä klo 12. Jos tarvitset tietoosi tulkin nimen jo aikaisemmin, voit kysyä sitä välityskeskuksesta.

Lisätietoja

Viimeksi muokattu 6.11.2015
Sivu päivitetty 6.11.2015