FPA:s service

FPA har mångsidiga service för kundernas olika behov. Ta reda på kundens behov och rekommendera en lämplig serviceform.

  1. Klart på en gång på nätet
    På nätet kan man söka nästan alla FPA-förmåner och skicka nödvändiga bilagor. Genom att använda e-tjänsten får man snabbare bidrag. Läs mer.
  2. Ofta räcker det med ett samtal
    FPA:s telefonservice är öppen längre än byråerna, mån–fre kl. 8–16. För ett samtal debiteras normal samtalsavgift. Om numret är upptaget kan kunden be att bli uppringd. Läs mer.
  3. Tidsbokning på nätet vid förändrad situation
    Kunden kan boka en byrå- eller telefontid vid besvärliga förändringssituationer eller när han eller hon behöver flera FPA-förmåner eller tolk. Tiden kan bokas på nätet med namn och personbeteckning. Läs mer.
  4. Service för personer som behöver särskilt stöd
    En FPA-rådgivare kan utses för kunder som har en svår sjukdom eller funktionsnedsättning och vars situation som helhet kräver noggrannare kartläggning. En arbetsförmågerådgivare tar kontakt när kunden har varit länge sjukledig och behöver stöd i form av bl.a. rehabilitering för att återvända till arbetslivet. Läs mer.
  5. Rådgivning på byråerna och på samserviceställen
    FPA tillhandahåller service i hela landet via sina byråer och samserviceställen. Kunden kan sköta sina ärenden på vilket verksamhetsställe som helst. Läs mer.
  6. Per post
    Du kan skicka post till vilken FPA-byrå som helst. FPA använder svarskuvert där portot är färdigt betalt. Bilagor och intyg kan också skannas eller fotograferas och skickas till FPA via e-tjänsten. Läs mer.

Senast ändrad 18.10.2017
Uppdaterad 31.10.2013