Puhelinpalvelu yhteistyökumppaneille

Kela palvelee yhteistyökumppaneitaan puhelimitse valtakunnallisella viranomaislinjalla. Alueellisesti sidosryhmät saavat puhelinpalvelua vakuutuspiireistä eri puolilta maata. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä myös Kelan keskushallintoon tai aluekeskuksiin.

Viranomaislinja

Valtakunnallinen viranomaislinja vastaa nopeisiin kysymyksiin, jotka koskevat etuuksien perusteita, hakemismenettelyä, asian käsittelyvaihetta tai etuuden määrää ja maksamista.

Viranomaislinja 020 692 235 palvelee arkisin klo 9–16.

Soitettuasi viranomaislinjalle valitse ensin, mitä etuutta asiasi koskee:

  1. Eläkkeet ja eläkkeensaajan asumistuki
  2. Kuntoutus- ja vammaisetuudet
  3. Sairausetuudet
  4. Työttömyys, yleinen asumistuki ja asevelvollisen tuet
  5. Lapsiperheiden ja opiskelijoiden tuet

Valintasi perusteella puhelu yhdistyy asiaan perehtyneelle palveluneuvojalle.

Maasta- ja maahanmuuttoon liittyvissä asioissa, kansainvälisissä eläkeasioissa tai muissa kansainvälisissä tilanteissa palvelee Kelan kansainvälisten asioiden keskus (KV-keskus) numerossa 020 634 0200.

Perintäkeskus palvelee yhteistyökumppaneita omalla viranomaislinjalla 020 634 4942.

Vakuutuspiirit

Muissa asioissa yhteistyökumppaneita palvelevat vakuutuspiirit. Jokaisella Kelan vakuutuspiirillä on yhteistyökumppaneita varten puhelinumero, joka palvelee arkisin klo klo 9–16. Vakuutuspiirien puhelinnumerot löydät osoitteesta www.kela.fi/vakuutuspiirit.

Viimeksi muokattu 26.03.2014
Sivu päivitetty 19.10.2012