Kela mukana Tubecon2015 -tapahtumassa


Kampanjavideoissa Youtube-tähti eeddspeaks kertoo, miten kuntoutus voi auttaa, jos vaikka elämä jumittuu neljän seinän sisään ja vuorokausirytmi katoaa.

Kelan kuntoutusryhmä aloitti toukokuussa nuorille suunnatun viestintäkampanjan Mikä kunto?. Kampanjaan tehtiin kolme videota yhteistyössä Youtube-tähti eeddspeaksin (Eetu Pesonen) kanssa.

– Yhteistyö sujui hyvin, ja Eetu koki aiheet tärkeäksi, joten on luontevaa, että Kelan kampanja näkyy myös Tubecon-tapahtumassa, kertoo projektipäällikkö Päivi Väntönen Kelan kuntoutusryhmästä.

Mikä kunto? -kampanjan tavoitteena on lisätä nuorten, vanhempien ja nuorten kanssa työskentelevien tietoisuutta Kelan eri kuntoutusmuodoista. Kampanjan kohderyhmänä ovat ensisijaisesti 16–25-vuotiaat, ja se kestää vuoden 2016 loppuun.

 – Melko usein nuoret eivät tiedä, mistä ja millaista apua on saatavana. Tubeconissa on mukana myös nuorten vanhempia, joten heillekin tieto kampanjasta on äärimmäisen tärkeää, sanoo projektipäällikkö Päivi Väntönen.

Tubecon järjestetään Hartwall-areenassa lauantaina 15.8. klo 14–21.  Youtube-sisällöntuottajille ja heidän seuraajilleen suunnattu tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa viime vuonna. Tänä vuonna tapahtumaan odotetaan jopa 10 000 osallistujaa.

Mikä kunto? -kampanjan piste on Hartwall-areenan kolmannessa kerroksessa lähellä paikkaa, jossa Youtube-tähdet jakavat nimmareita.

Esimerkkejä nuorten kuntoutustarinoista:
nuortenkuntoutus.kela.fi/kunnaria-tavoitellessa/
nuortenkuntoutus.kela.fi/johanna/

Lisätietoja kampanjasta