Kelan arabiankielinen puhelinpalvelu avautuu 6.11.

Valtakunnallinen puhelinpalvelu neuvoo arabiankielisiä asiakkaita kaikissa Kelan etuuksiin liittyvissä kysymyksissä 6.11. alkaen. Palvelua kehitetään palautteen perusteella.

Arabiankielinen puhelinpalvelu on avoinna kolmena päivänä viikossa. Se palvelee tiistaista torstaihin klo 10–12 ja 13–15 numerossa 020 6344 902.

Jos puhelinpalvelussa on jonoa, voi asiakas jättää soittopyynnön. Kelan palveluasiantuntija soittaa takaisin samana päivänä viimeistään klo 16.30. Takaisinsoitto on maksuton.

Uuden palvelun avulla halutaan tukea asiakkaan kotoutumista, vaikuttaa palvelupisteiden ruuhkautumiseen ja vähentää tulkkien tarvetta Kelassa asioitaessa.

Uutta palvelua kehitetään asiakaspalautteen perusteella. Kelan sähköinen palautelomake löytyy osoitteesta www.kela.fi/palaute.