Muutoksia Kelan palveluihin Kokkolassa

Palvelupisteen asiointitapa muuttuu 1.11. alkaen. Asiakkaiden ei tarvitse jonottaa, vaan Kela-asiat voi hoitaa aulassa Kelan palveluasiantuntijan kanssa.

Kokkolan palvelupiste (Torikatu 16) on torstaista 1.11. alkaen avoinna ma–pe klo 10–16. Samalla asiointitapa muuttuu. Jatkossa asiakkaiden ei tarvitse jonottaa, vaan Kelan palveluasiantuntijat vastaanottavat asiakkaan heti aulassa. Palveluasiantuntijat keskustelevat asiakkaan kanssa hänen tilanteestaan, neuvovat etuuksien hakemisessa ja auttavat asiakasta valitsemaan hänen tilanteeseensa parhaiten sopivan tavan asioida. Palvelupisteessä on asiakaspäätteitä, joilla asiakkaat voivat esimerkiksi täyttää hakemuksia itsenäisesti tai yhdessä palveluasiantuntijan kanssa.

Lisäksi palveluasiantuntija voi varata asiakkaalle ajan, jos asiakkaan tilanne vaatii laajempaa selvittelyä esimerkiksi elämäntilanteen muuttumisen takia. Jos tilanne on kiireellinen, asia on mahdollista hoitaa saman päivän aikana.

Asiakas voi myös itse varata ajan verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata ajan myös puhelinpalveluun, joka palvelee joka arkipäivä.

Lisätietoja asiakkaille: