Muutoksia Kelan palveluihin Kurikassa

Kurikan palvelupisteessä (Laurintie 21) voi asioida vain etukäteen varatulla ajalla 1.3.–30.9.2019.

Kuusi kuukautta kestävän kokeilun tavoitteena on selvittää, voidaanko ajanvarauksella tarjota asiakkaille sujuvampaa palvelua. Kun asiakas varaa etukäteen ajan, Kelan palveluasiantuntijalla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen.

Asiakas voi varata aikoja keskiviikosta perjantaihin. Alkuviikosta palvelupiste on suljettu. Ajanvarauksen voi tehdä verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelan puhelinpalveluun.

Asiakas voi varata ajan myös, jos haluaa asioida puhelimitse etukäteen varatulla ajalla. Puhelimitse voi hoitaa useimpia Kela-asioita ja saada tukea esimerkiksi verkkoasiointiin.

Vastauksia myös verkosta

Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voit

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin maksupäivä on
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.

Tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.

Lisätietoja