Kela palvelee Kemiönsaarella ajanvarauksella 3.2. alkaen

Helmikuun alusta Kelan palvelutapa Kemiönsaarella muuttuu. Henkilökohtaista palvelua on jatkossa tarjolla ainoastaan keskiviikkoisin ajanvarauksella.

Verkkoasioinnin lisääntymisen myötä yhä harvemman Kelan asiakkaan tarvitsee enää asioida palvelupisteessä. Myös asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet: henkilökohtaista palvelua tarvitsevat asiakkaat hyötyvät mahdollisuudesta varata aika etukäteen.

– Uudistuksella haluamme turvata mahdollisuuden saada henkilökohtaista palvelua kasvotusten silloin, kun asiakas sitä tarvitsee. Yhteistyössä kumppaneiden kanssa palveluita voidaan tarjota myös palvelupisteen ulkopuolella esimerkiksi pop up -palveluna, sanoo läntisen asiakaspalveluyksikön johtaja Tina Söderman.

Kelan tavoitteena on kehittää palveluita niin, että Kela-asioita voi hoitaa kotoa käsin. Puhelinpalvelun kysyntä on suurta, ja puhelinajanvarausten tarve on kasvanut.

Näin Kela palvelee Kemiönsaarella 1.2. alkaen:

  • Kelan palvelupiste (Arkadiantie 3) palvelee ajanvarauksella ke kl. 9–12 ja 13–15.30.

Jatkossa kannattaa varata aika etukäteen, jos haluaa henkilökohtaista palvelua. Ajan voi varata verkossa tai soittamalla Kelaan. Kaikkien Kelan palvelupisteiden ja eri viranomaisten yhteisten asiointipisteiden aukioloajat löytyvät verkosta.

Puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä kl. 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Ajan voi varata verkossa tai soittamalla Kelaan. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta, ja useimmat Kela-asiat hoituvat asiointipalvelussa. Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lisää tietoa asiakkaille