Muutoksia Kelan palveluihin Joensuussa

Joensuun palvelupisteessä (Koulukatu 24) asiointitapa muuttuu maanantaina 5.11. Palvelupiste on jatkossakin auki ma–pe klo 9–16.

Joensuun palvelupisteessä asioidaan 5.11. alkaen uudella tavalla. Asiakkaiden ei tarvitse jonottaa, vaan Kelan palveluasiantuntijat vastaanottavat asiakkaan heti aulassa. Palveluasiantuntijat keskustelevat asiakkaan kanssa hänen tilanteestaan, neuvovat etuuksien hakemisessa ja auttavat asiakasta valitsemaan hänen tilanteeseensa parhaiten sopivan tavan asioida. Asiakas voi esimerkiksi hoitaa asian verkossa, varata ajan tai jättää liitteen tai hakemuksen postilaatikkoon.

Palvelupisteessä on 3 asiakaspäätettä, joilla asiakkaat voivat esimerkiksi täyttää hakemuksia itsenäisesti tai yhdessä palveluneuvojan kanssa.

Lisäksi palveluneuvoja voi varata asiakkaalle ajan, jos asiakkaan tilanne vaatii laajempaa selvittelyä esimerkiksi elämäntilanteen muuttumisen takia. Jos tilanne on kiireellinen, asia on mahdollista hoitaa saman päivän aikana. Joensuun palvelupiste pystyy palvelemaan viikossa noin 120 ajan varannutta asiakasta.

Asiakas voi myös itse varata ajan verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata ajan myös puhelinpalveluun, joka palvelee joka arkipäivä.

Lisätietoja asiakkaille: