Muutoksia Kelan palveluihin Matinkylässä


Matinkylän palvelupisteessä Espoossa (Ison Omenan palvelutori, Suomenlahdentie 1) vuoronumerot poistuvat käytöstä 9.4.2018. Jatkossa asiakkaat voivat hoitaa Kela-asiansa aulassa työskentelevien palveluneuvojien kanssa. Palvelupisteeseen voi myös varata ajan.

Kun asiakas jatkossa tulee palvelupisteeseen, Kelan palveluneuvoja arvioi ja opastaa, mikä tapa asioida sopii parhaiten asiakkaan tilanteeseen.

Asiakas voi

  • hoitaa asian verkossa
  • soittaa puhelinpalveluun
  • varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun
  • jättää liitteen tai hakemuksen postilaatikkoon.

Matinkylän palvelupisteeseen voi myös varata ajan. Ajanvarauksen voi tehdä verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelan palvelunumeroon.

Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvontaa tukien hakemisessa. Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluneuvojilla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen.

Matinkylän palvelupisteen aukioloajat eivät muutu. Palvelupiste on jatkossakin auki maanantaista perjantaihin klo 9–16.

Lisätietoja asiakkaille: