Muutoksia Kelan palveluihin Raisiossa

Kelan Raision palvelupisteen (Tasalanaukio 12) aukioloajat muuttuvat 1.8. alkaen.

Jatkossa palvelupiste on avoinna ma–to klo 12–15.30. Muina aikoina palvelupiste on avoinna etukäteen ajan varanneille asiakkaille.

Ajanvarauksella, puhelimitse ja verkossa

Kelan puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi varata ajan etukäteen, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen. Ajan voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Osaan Kelan palvelunumeroista voi myös jättää takaisinsoittopyynnön. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa ajanvarauksen tai soittopyynnön tehneelle asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta (www.kela.fi), ja useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa (www.kela.fi/asiointi). Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lue lisää