Näin Kela palvelee Hangossa 29.10. alkaen

Lokakuun lopusta alkaen Hangon palvelupisteen aukiolo laajenee kahteen päivään. Samalla palvelupisteessä otetaan käyttöön uusi palvelutapa. Palvelupiste on muutostöiden takia suljettu 14–27.10.

Jatkossa Hangon palvelupisteen (osoite) asiakkaita opastetaan ja neuvotaan mahdollisimman pian sen jälkeen, kun he ovat tulleet ovesta sisään. Palveluasiantuntija selvittää asiakkaan tarpeen ja ohjaa eteenpäin.

Osa asiakkaista pystyy hoitamaan asiansa omatoimisesti tai palveluasiantuntijan opastamana verkossa palvelupisteen asiakastietokoneella. Palveluasiantuntijalta saa opastusta verkkoasiointiin myös, jos mukana on oma mobiililaite ja verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne tunnistautumista varten.

Jos asiakkaalla on paljon selvitettäviä asioita, hänelle voidaan varata aika palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jatkossa vuoronumeropalvelu ei enää ole käytössä.

Muutostöiden takia palvelupiste on suljettu 14–27.10. Kela-asioita voi hoitaa puhelinpalvelussa ja puhelinpalveluun voi myös varata ajan. Asioita voi hoitaa myös Tammisaaren palvelupisteessä ajanvarauksella tai Karjaan palvelupisteessä.

Hangon palvelupiste on jatkossa avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 9–12 ja 13–15.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisää tietoa asiakkaille: