Näin Kela palvelee Lahdessa 13.1.2020 alkaen

Lahden uudelle palvelutorille avataan maanantaina 13.1.2020 uusi Kelan palvelupiste. Vanhassa Kirkkokadulla sijaitsevassa palvelupisteessä palvellaan jatkossakin asiakkaita, jotka ovat varanneet ajan etukäteen.

Kelan uusi palvelupiste sijaitsee Lahden palvelutorilla kauppakeskus Trion 2. kerroksessa, osoitteessa Aleksanterinkatu 18.

Jatkossa palvelupisteet ovat avoinna:

  • Lahden palvelutorin palvelupiste (Aleksanterinkatu 18) ma-pe klo 9-16
  • Lahden palvelupiste (Kirkkokatu 8), vain ajanvarauksella.

Puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.

Puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Ajan voi varata verkossa tai soittamalla Kelaan. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta, ja useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa. Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lisää tietoa asiakkaille