Näin Kela palvelee Savonlinnassa ja Mikkelissä 1.9. alkaen

Syyskuun alusta Savonlinnan ja Mikkelin palvelupisteissä opastetaan ja neuvotaan asiakkaita ilman vuoronumeroja. Tarvittaessa asiakkaalle varataan aika. Palvelutapaa on kokeiltu kesän aikana Savonlinnassa, ja syksyllä sitä kokeillaan myös Mikkelissä.

Jatkossa asiakkaiden ei tarvitse jonottaa vuoronumerolla. Kun asiakas astuu ovesta sisään, palveluasiantuntija selvittää mahdollisimman pian asiakkaan tarpeen ja ohjaa eteenpäin. Tarvittaessa asiakkaalle voidaan varata aika palvelupisteelle tai puhelinpalveluun. Asiakas voi myös itse varata ajan verkossa tai puhelimessa.

Palvelutapa on käytössä useissa Kelan palvelupisteissä ympäri Suomea ja se on kerännyt asiakkailta paljon kiitosta.

Palvelupisteiden aukioloajoissa ei tapahdu muutoksia. Näin Kela palvelee 1.9. alkaen:

  • Savonlinnan palvelupiste (Kirkkokatu 8) on avoinna ma–pe klo 9–11 ja 12–15.
  • Mikkelin palvelupiste (Mikonkatu 3) on avoinna ma–pe klo 9–16.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille