Näin Kela palvelee Virroilla 1.4. alkaen

Huhtikuun alussa Kelan asiakaspalvelu muuttaa Virtain kaupungintalon uuteen asiointipisteeseen (Virtaintie 26). Jatkossa asiakkaat voivat hoitaa Kela-asioitaan asiointipisteessä, Kelan muissa palvelupisteissä, puhelimessa tai verkossa.

Virtain asiointipiste (Virtaintie 26) palvelee Kela-asioissa ma–ti klo 9–12 ja 13–15. Kelan palveluasiantuntija palvelee etukäteen ajan varanneita asiakkaita keskiviikkoisin ja torstaisin. Virtain asiointipisteen henkilökunta neuvoo yleisellä tasolla Kela-asioissa ja Kelan verkkopalvelun käytössä. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, ja sinne voi jättää Kelan hakemukset ja liitteet.

– Yhteispalvelua on kehitetty hyvässä hengessä kaupungin kanssa. Yhteisistä tila- ja palveluratkaisuista on paljon hyötyä myös asiakkaille, koska he voivat samalla hoitaa monia eri asioita, sanoo Keskisen asiakaspalveluyksikön johtaja Petteri Taponen.

Kelan palveluneuvojalle pitää varata aika etukäteen. Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntijalla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Alueen muut palvelu- ja asiointipisteet:

  • Parkanon asiointipiste (Parkanontie 66) on avoinna ma–pe klo 9–11.30 ja 12.30–15.30.  Kelan palveluasiantuntija palvelee etukäteen ajan varanneita asiakkaita keskiviikkoisin ja torstaisin kaupungintalolla (Parkanontie 37).
  • Kelan palvelupiste Alavudella (Taitotie 1) on avoinna ma–ti klo 9–12 ja 13–16.
  • Kelan palvelupiste Keuruulla (Keuruuntie 9) on avoinna ma–ke kl. 9–12 ja 13–15, to ajanvarauksella.
  • Kaikki palvelu- ja asiointipisteet löytyvät osoitteesta: www.kela.fi/palvelupisteen-haku.

Puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi myös hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Puhelinpalveluun voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluneuvoja perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen ja soittaa sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Osaan Kelan palvelunumeroista voi myös jättää soittopyynnön. Kun Kelan palveluneuvoja soittaa ajanvarauksen tai soittopyynnön tehneelle asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta (www.kela.fi), ja useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa (www.kela.fi/asiointi). Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lisää tietoa asiakkaille