Viranomaislinjan palveluaika muuttuu 1.4.

Huhtikuun alusta alkaen viranomaislinjan palveluaikaa lyhennetään tunnilla.

Kelan viranomaislinja numerossa 020 692 235 palvelee 1.4.2020 alkaen maanantaista perjantaihin kello 9–15. Ruotsinkielinen viranomaislinja palvelee numerossa 020 692 239.

Uusi palveluaika on sama kuin Kelan chatissä. Chatistä vastauksen kysymyksiin saa yleensä nopeammin kuin puhelimitse. Ei-kiireellisissä asioissa yhteistyökumppanit voivat käyttää myös suojattua sähköpostia.

Henkilöasiakkaat ohjataan ensisijaisesti asioimaan verkossa aina kun mahdollista. Kelalla on oma sivu koronatilanteesta.  Kysy Kelasta-palstalla vastataan etuuksia koskeviin kysymyksiin, jotka eivät ole arkaluontoisia. Palvelunumerot palvelevat henkilöasiakkaita arkisin kello 9–16.

Lue lisää