Kelan puhelinpalvelu arabiaksi, somaliksi ja venäjäksi avataan jälleen poikkeustilanteen ajaksi

Valtakunnallinen puhelinpalvelu auttaa asiakkaita kaikissa Kelan etuuksiin liittyvissä kysymyksissä. Puhelinpalvelu on avoinna kolmena aamupäivänä viikossa 3.4. alkaen. Palvelua on tarjolla arabiaksi, somaliksi ja venäjäksi.

Puhelimeen vastaavat pääkaupunkiseudun asiakaspalveluyksikön työntekijät. Yksikössä on töissä useita kielitaitoisia palveluasiantuntijoita.

Puhelinpalvelu muilla kielillä täydentää Kelan muita palveluja tilanteissa, joissa asiakas ei pysty asioimaan suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Puhelinpalvelun tavoitteena on sujuvoittaa asiakkaiden asiointia, tukea kotoutumista ja vähentää tulkkien tarvetta Kelassa asioitaessa.

Kielitaidon karttuessa asiakas ohjataan käyttämään Kelan palveluja suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Asiakkaita ohjataan myös siihen, että he hoitaisivat Kela-asiansa itsenäisesti Kelan verkkopalveluissa.

Aukiolo ja puhelinnumerot

Valtakunnallinen puhelinpalvelu on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–12.

Puhelinnumerot ovat:

  • arabia 020 6344 902
  • somali 020 6344 905
  • venäjä 020 6344 901.

Lue lisää