Yhteistyökumppani: Postiruuhkan purkaminen kestää Kelassa joitakin viikkoja

Postilakon jälkeinen postiruuhkan purku kestää arviolta joitakin viikkoja. Yhteistyökumppanien kannattaa edelleen hoitaa asiat ensisijaisesti verkossa.

Jos verkkoasiointi ei ole mahdollista, liitteet voi toimittaa postitse tai Kelan palvelupisteisiin. Asiakirjat voi myös edelleen toimittaa suojatulla sähköpostilla.

Postitse tai palvelupisteeseen

Yhteistyökumppani voi lähettää liitteet, kuten palveluntuottajan laskut, terveydenhuollon tilitykset ja lääkärinlausunnot postitse tai tuoda ne Kelan palvelupisteeseen tai palvelupisteen postilaatikkoon. Tarkista palvelupisteiden käyntiosoitteet ja aukioloajat verkosta.

Suojatulla sähköpostilla

Liitteet voi myös edelleen lähettää Kelaan suojatulla sähköpostilla. Viestin aiheena pitää olla liitteen nimi ja vakuutuspiiri, jossa kumppani toimii. Jokaisesta liitteestä täytyy lähettää oma sähköpostiviestinsä. Toimintatapa on käytössä kunnes postiruuhka saadaan purettua.

Sähköpostiosoitteet vakuutuspiireittäin

  • Eteläinen: kumppanit.liitteet@kela.fi
  • Itäinen: itainenvp.skannaus@kela.fi
  • Keskinen: rp_keskinenvp_skannaus@kela.fi
  • Läntinen: lantinenvp@kela.fi
  • Pohjoinen: pohjoinenvp.skannaus@kela.fi

Ilmoitus poissaolosta (TT3)

Palvelun järjestäjä, joka tarjoaa työllistymistä edistäviä palveluita työttömille, voi tuoda ilmoitukset poissaoloista (TT3) palvelupisteelle tai lähettää ne postitse. Poissaoloilmoitukset voi lähettää tavallista pidemmältä ajalta sen jälkeen, kun postilakko on päättynyt. TT3-lomakkeita ei tule lähettää suojatulla sähköpostilla.

Lue lisää