Näin Kela palvelee Hämeenlinnassa 6.5. alkaen

Uudistettu Kelan Hämeenlinnan palvelupiste (Rauhankatu 1) avaa ovensa 6.5. klo 10. Uudistetussa palvelupisteessä kokeillaan kesällä uutta palvelutapaa, joka on kerännyt kiitosta.

Hämeenlinnan palvelupiste on toiminut väistötiloissa kauppakeskus Goodmanissa remontin aikana. Uudistettu palvelupiste osoitteessa Rauhankatu 1 avaa jälleen ovensa maanantaina 6.5. Remontin aikana toiminut väliaikainen palvelupiste on muuton takia suljettu perjantaina 3.5.

Uudistettu palvelupiste on avoinna ma–pe klo 9–16. Palvelupisteessä kokeillaan kesän aikana uutta palvelutapaa, joka on kerännyt kiitosta Kelan muissa palvelupisteissä. Palvelutapa on jo otettu käyttöön esimerkiksi Tampereen ja Helsingin Itäkeskuksen palvelupisteissä.

Kun asiakas astuu ovesta sisään, palveluasiantuntija selvittää mahdollisimman pian asiakkaan tarpeen ja ohjaa eteenpäin. Osa asiakkaista pystyy hoitamaan asiansa palvelupisteen tietokoneilla, toisille sopii paremmin henkilökohtainen palvelu. Tarvittaessa asiakkaalle voidaan varata aika palvelupisteelle tai puhelinpalveluun. Lähtökohtana on, että palvelun laatu paranee.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille