Muutoksia Kelan Keski-Suomen palvelupisteiden aukioloajoissa 1.4.

Huhtikuun alussa aukioloajat muuttuvat viidessä Keski-Suomen palvelupisteessä Viitasaarella, Saarijärvellä, Keuruulla, Äänekoskella ja Jämsässä.

Jatkossa palvelupisteissä palvellaan maanantaisin tai torstaisin vain etukäteen ajan varanneita asiakkaita. Perjantaisin palvelupisteet ovat kiinni. Muina päivinä palvelupisteet ovat auki normaalisti.

Näin palvelupisteet palvelevat maanantaista 1.4. alkaen:

  • Viitasaaren palvelupiste (Haapasaarentie 9) on avoinna ma–ke kl. 9–12 ja 13–15, to ajanvarauksella.
  • Saarijärven palvelupiste (Kauppakatu 3) on avoinna ma–ke kl. 9–12 ja 13–15, to ajanvarauksella.
  • Keuruun palvelupiste (Keuruuntie 9) on avoinna ma–ke kl. 9–12 ja 13–15, to ajanvarauksella.
  • Äänekosken palvelupiste (Torikatu 4) on avoinna ma ajanvarauksella, ti–to kl. 9–12 ja 13–15.
  • Jämsän palvelupiste (Keskuskatu 6) on avoinna ma ajanvarauksella, ti–to kl. 9–12 ja 13–15.

Palveluasiantuntija arvioi ja opastaa, mikä tapa asioida sopii parhaiten asiakkaan tilanteeseen. Häneltä voi pyytää apua esimerkiksi ajan varaamiseen tai verkkoasiointipalvelun käyttöön.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille