Näin Kela palvelee Iisalmessa ja Siilinjärvellä 2.5. alkaen

Kelan Iisalmen ja Siilinjärven palvelupisteissä kokeillaan kesällä uutta palvelutapaa, joka on kerännyt kiitosta. Lisäksi palvelupisteisin voi varata ajan etukäteen perjantaisin.

Kun asiakas astuu ovesta sisään, palveluasiantuntija selvittää mahdollisimman pian asiakkaan tarpeen ja ohjaa eteenpäin. Osa asiakkaista pystyy hoitamaan asiansa palvelupisteen tietokoneilla, toisille sopii paremmin henkilökohtainen palvelu. Tarvittaessa asiakkaalle voidaan varata aika palvelupisteelle tai puhelinpalveluun.

Kokeilun aikana 2.5.–30.8. Iisalmen ja Siilinjärven palvelupisteisiin voi varata ajan perjantaisin. Perjantaisin palvelupisteet avaavat ovensa vasta kymmeneltä. Muuten aukioloajoissa ei tapahdu muutoksia.

Iisalmen palvelupiste (Päiviönkatu 14) on avoinna

  • ma–to klo 9-11 ja 12-15
  • pe klo 10–11 ja 12–15 myös ajanvarauksella

Siilinjärven palvelupiste (Kuiluntie 3) on avoinna

  • ma–to klo 9-12 ja 13-15
  • pe klo 10-12 ja 13-15 myös ajanvarauksella

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille