Näin Kela palvelee Kokkolassa ja Kaustisella 2.5. alkaen

Kelan Kokkolan ja Kaustisen palvelupisteiden aukioloajat ja palvelutapa muuttuvat toukokuun alussa.

Kokkolan palvelupiste (Torikatu 16) on jatkossa avoinna maanantaista torstaihin klo 10–16. Asiakkaita neuvotaan ja opastetaan aulassa mahdollisimman pian sen jälkeen, kun ovat tulleet ovesta sisään. Asiakkaat voivat myös varata ajan etukäteen. Perjantaisin palvelupiste on avoinna vain asiakkaille, jotka ovat varanneet ajan etukäteen.

Kokkolan palvelupiste palvelee 2.5.2019 alkaen:

  • Ma–to klo 10–16 myös ajanvarauksella
  • Perjantaisin klo 10–16 vain ajanvarauksella.

Kaustisen palvelupiste (Terveystie 10) on jatkossa avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 10–12 ja 13–15. Keskiviikkoisin palvelupiste on avoinna vain asiakkaille, jotka ovat varanneet ajan etukäteen. Maanantaisin ja perjantaisin palvelupiste on kiinni.

Kaustisen palvelupiste palvelee 2.5. alkaen:

  • Tiistaisin ja torstaisin klo 10–12 ja 13–15
  • Keskiviikkoisin klo 10–12 ja 13–15 vain ajanvarauksella.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille