Muutoksia Kelan palveluihin Parkanossa

Kelan asiakaspalvelu muuttaa uuteen osoitteeseen ja palvelee 5.9 alkaen ajanvarauksella keskiviikkoisin ja torstaisin kaupungin sosiaalitoimen tiloissa (Parkanontie 37). Kela-asioita voi hoitaa Parkanossa nykyisin myös asiointipisteessä (Parkanontie 66). Asiointipiste on avoinna ma–pe 9–11.30 ja 12–15.30.

Kun asiakas varaa ajan palvelupisteeseen, Kelan palveluneuvojilla on mahdollisuus perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Varaamalla ajan asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan myös puhelinpalveluun, jolloin Kelan palveluneuvoja soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin, ja sitä kautta voi hoitaa etuusasioita ja saada neuvoja esimerkiksi verkkoasiointiin.

Kela-asioita voi hoitaa myös asiointipisteessä

Parkanon asiointipisteessä voi hoitaa Kelan ja muiden virastojen asioita. Asiointipisteen henkilökunta neuvoo yleisellä tasolla Kela-asioissa ja Kelan verkkopalvelun käytössä. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, ja sinne voi jättää Kelan hakemukset ja liitteet.

Vastauksia moniin kysymyksiin myös verkosta

Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.

Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoasiointipalvelussa voi esimerkiksi

  • hakea Kelan etuuksia
  • ilmoittaa muutoksista
  • lakkauttaa tuen
  • tarkistaa, onko hakemus ratkaistu
  • lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.