Näin Kela palvelee Raisiossa 2.5. alkaen

Asiointi Raision palvelupisteessä (Tasalanaukio 12) muuttuu toukokuun alussa. Keskiviikkoisin kokeillaan uutta palvelutapaa, jossa asiakkaita opastetaan ja neuvotaan eteenpäin aulassa. Palvelutapa on saanut paljon kiitosta Kelan muissa palvelupisteissä.

Jatkossa palvelupisteessä voi keskiviikkoisin asioida aulassa työskentelevien palveluasiantuntijoiden kanssa. Kun asiakas astuu ovesta sisään, palveluasiantuntija selvittää asiakkaan tarpeen ja opastaa, mikä tapa asioida sopii parhaiten asiakkaan tilanteeseen. Lisäksi keskiviikkoisin voi asioida ajanvarauksella.

Muina päivinä palvelupisteessä voi asioida samalla tavalla kuin ennen. Myös aukioloajat säilyvät ennallaan. Palvelupiste on auki ma–to klo 10–12 ja 13–15.30, pe ajanvarauksella.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille