Somalinkielinen puhelinpalvelu palvelee pian valtakunnallisesti

Valtakunnallinen puhelinpalvelu auttaa somalinkielisiä asiakkaita kaikissa Kelan etuuksiin liittyvissä kysymyksissä 10.6. alkaen kahtena päivänä viikossa.

Uusi puhelinpalvelu vastaa numerossa 020 634 4905 maanantaisin ja perjantaisin klo 10­–12 ja 13–15.

Somalinkielisen puhelinpalvelun tavoitteena on sujuvoittaa asiakkaiden asiointia. Palvelun avulla halutaan tukea kotoutumista ja vähentää tulkkien tarvetta Kelassa asioitaessa.

Kielitaidon karttuessa asiakas ohjataan käyttämään Kelan palveluja suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Asiakkaita ohjataan myös itsenäiseen asiointiin Kelan verkkopalvelujen kautta.

Uutta palvelua kehitetään asiakaspalautteen perusteella. Kelan sähköinen palautelomake löytyy osoitteesta www.kela.fi/palaute.