Näin Kela palvelee Hyvinkäällä, Mäntsälässä ja Nurmijärvellä 2.9. alkaen

Syyskuun alusta Hyvinkään palvelupisteessä opastetaan ja neuvotaan asiakkaita ilman vuoronumeroja. Tarvittaessa asiakkaalle varataan aika. Samalla aukioloajat muuttuvat Mäntsälän ja Nurmijärven palvelupisteissä. Muuttuneita aukioloaikoja on kokeiltu kesän ajan.

Jatkossa Hyvinkään palvelupisteen asiakkaiden ei tarvitse jonottaa vuoronumerolla. Kun asiakas astuu ovesta sisään, palveluasiantuntija selvittää mahdollisimman pian asiakkaan tarpeen ja ohjaa eteenpäin. Tarvittaessa asiakkaalle voidaan varata aika palvelupisteelle tai puhelinpalveluun. Asiakas voi myös itse varata ajan verkossa tai puhelimessa.

Palvelutapa on käytössä useissa Kelan palvelupisteissä ympäri Suomea ja se on kerännyt asiakkailta paljon kiitosta.

Näin Kela palvelee 2.9. alkaen:

  • Hyvinkään palvelupiste (Oikokuja 2) on avoinna ma–pe klo 9–12 ja klo 13–16.
  • Mäntsälän palvelupiste (Vanha Porvoontie 2) on avoinna ti ja ke klo 9–12 ja 13–16. Muina päivinä asiakas voi varata ajan puhelinpalveluun.
  • Nurmijärven palvelupiste (Keskustie 2) on avoinna ti–to klo 9–12 ja 13–16. Muina päivinä asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun.

Puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen ja soittaa sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Osaan Kelan palvelunumeroista voi myös jättää soittopyynnön. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa ajanvarauksen tai soittopyynnön tehneelle asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta (www.kela.fi), ja useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa (www.kela.fi/asiointi). Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lue lisää