Muutoksia Kelan postiosoitteissa 2.9. alkaen

Jatkossa käytössä ovat seuraavat postiosoitteet:

Eteläinen, keskinen ja läntinen vakuutuspiiri sekä Ahvenanmaa
Kela, PL 10, 00056 KELA

Itäinen vakuutuspiiri
Kela, PL 70, 70056 KELA

Pohjoinen vakuutuspiiri
Kela, PL 90, 90056 KELA

Vanhoilla osoitteilla lähetetty posti ohjautuu oikeisiin osoitteisiin vuoden ajan. Ennallaan säilyvät perintäkeskuksen ja Kansainvälisten asioiden keskuksen osoitteet.

Puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen ja soittaa sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Osaan Kelan palvelunumeroista voi myös jättää soittopyynnön. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa ajanvarauksen tai soittopyynnön tehneelle asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta, ja useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa. Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lue lisää