Kelan palvelupisteiden aukioloajat muuttuvat Lieksassa, Nurmeksessa ja Outokummussa

Aukioloajat muuttuvat 1.11. alkaen. Tarkista listasta, miten palvelupisteet ovat jatkossa auki.

Muutokset aukioloajoissa 1.11. alkaen:

Lieksa (Kainuuntie 5)

ma–to klo 10–12 ja 13–15
perjantaisin vain ajanvarauksella.

Nurmes (Porokylänkatu 15)

ma, ke ja pe klo 10–12 ja 13–15
tiistaisin ja torstaisin vain ajanvarauksella.

Outokumpu (Kummunkatu 6)

ma–ke klo 10–12 ja 13–15
torstaisin ajanvarauksella.

Puhelimitse, ajanvarauksella ja verkossa

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen ja soittaa sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan. Osaan Kelan palvelunumeroista voi myös jättää soittopyynnön. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa ajanvarauksen tai soittopyynnön tehneelle asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Moneen kysymykseen löytyy vastaus Kelan verkkosivuilta, ja useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa. Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

Lisää tietoa asiakkaille: