Kumppanien liitteet postilakon aikana

Postilakon aikana kumppanien kannattaa hoitaa asiat ensisijaisesti verkossa. Jos verkkoasiointi ei ole mahdollista, liitteet voi toimittaa Kelan palvelupisteisiin. Asiakirjat voi myös toimittaa suojatulla sähköpostilla.

Kelan palvelupisteeseen

Kumppaneita pyydetään ensisijaisesti tuomaan liitteet, kuten palveluntuottajan laskut, terveydenhuollon tilitykset ja lääkärinlausunnot Kelan palvelupisteeseen tai palvelupisteen postilaatikkoon. Tarkista palvelupisteiden käyntiosoitteet ja aukioloajat verkosta.

Suojatulla sähköpostilla

Jos liitteiden toimittaminen palvelupisteeseen ei ole mahdollista, ne voi lähettää Kelaan suojatulla sähköpostilla. Viestin aiheena pitää olla liitteen nimi ja vakuutuspiiri, jossa kumppani toimii. Jokaisesta liitteestä täytyy lähettää oma sähköpostiviestinsä. Toimintatapa ja sähköpostiosoitteet ovat käytössä vain lakon ajan.

Sähköpostiosoitteet vakuutuspiireittäin

  • Eteläinen: kumppanit.liitteet@kela.fi
  • Itäinen: itainenvp.skannaus@kela.fi
  • Keskinen: rp_keskinenvp_skannaus@kela.fi
  • Läntinen: lantinenvp@kela.fi
  • Pohjoinen: pohjoinenvp.skannaus@kela.fi

Ilmoitus poissaolosta (TT3)

Palvelun järjestäjä, joka tarjoaa työllistymistä edistäviä palveluita työttömille, voi tuoda ilmoitukset poissaoloista (TT3) palvelupisteelle tai lähettää ne postitse. Poissaoloilmoitukset voi lähettää tavallista pidemmältä ajalta sen jälkeen, kun postilakko on päättynyt. TT3-lomakkeita ei tule lähettää suojatulla sähköpostilla.

Lue lisää