Kelan Hämeenlinnan palvelupisteessä jatketaan kesällä kokeiltua palvelutapaa

Palvelupisteessä neuvotaan ja opastetaan asiakkaita aulassa mahdollisimman pian sen jälkeen, kun ovat tulleet ovesta sisään. Asiakkaat voivat myös varata ajan etukäteen. Palvelutapaa on kokeiltu kesän ajan.

Hämeenlinnan palvelupiste (Rauhankatu 1) on jatkossakin avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–16.

Hämeenlinnassa järjestetään yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa pop up -palveluita. Kelan palvelupisteessä voi tiistaisin aamupäivällä tavata kaupungin sosiaalitoimen asiantuntijoita ja keskiviikkoisin työllisyyspalveluiden asiantuntijoita. Kelan pop up -palvelu järjestetään puolestaan kaupungin palvelupiste Kastellissa keskiviikkoisin (Palokunnankatu 16).

Lisäksi Kelan asiantuntijapalvelua on tarjolla etäpalveluna Ohjaamo Stage Hämeenlinnassa (Turuntie 4) maanantaista perjantaihin klo 9–15. Kuva- ja ääniyhteydellä tapahtuva etäpalvelu rinnastuu asiakaspalveluun Kelan palvelupisteessä.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

 Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille